Borses d'estudi

La Fundació Felícia Fuster, seguint els objectius marcats per l’artista, convoca ajuts i borses d’estudi per impulsar la formació, la creació en les arts visuals i la difusió de la llengua catalana

El desig de Felícia Fuster ha estat contribuir a la promoció i creació artística i literària del nostre país, mitjançant l’ajut a estudiants d’art,impulsar la difusió de la llengua catalana al’estranger, així com dotar de fons als joves sense recursos de la Institució parisenca Fondation Apprentis d’Auteuil per tal que puguin realitzar estudis superiors.

A tal efecte, s’han creat unes borses d’estudi dotades de recursos econòmics i accions de promoció ales quals s’hi pot accedir formulant la sol•licitud del corresponent ajut i amb el compliment d’uns determinats requisits.

Ajuts per a joves artistes visuals

La Fundació es dedica a promoure la creació artística i a la conservació i difusió de l’obra de Felícia Fuster.

Cada any es convoca una nova Edició dels ajuts Felícia Fuster a la jove creació d’arts visuals i es publiquen les bases en el web de la Fundació. S’atorguen tres ajuts a projectes en pintura, escultura i gravat, amb una dotació de 2.500€ per cadascun.

La Fundació fa un seguiment dels projectes becats i al finalitzar la beca els/les artistes presenten una memòria final del treball desenvolupat, amb fotografies de les obres (en suport paper i/o suport informàtic) que passa a ser propietat de la Fundació.

La Fundació es reserva el dret d’organitzar una exposició individual dels projectes realitzats així com el dret de  reproducció de les obres premiades,

sense afany de lucre. La persona becada en cas de realitzar una exposició, impressió o difusió dels treballs, ha de fer constar el suport de la Fundació Felícia Fuster.

Bases de la XVII Edició dels Ajuts a la jove creació d’arts visuals 2023-2024

Els/les artistes que vulguin participar en el concurs hauran de presentar les sol·licituds i els projectes a través del formulari <fundacioffuster.org/ca/joves-creacio>, en el termini comprès entre l’6 de novembre i el 20 de desembre de 2023.

Bases de la XVI Edició dels Ajuts a la jove creació d’arts visuals 2022-2023

Els/les artistes que vulguin participar en el concurs hauran de presentar les sol·licituds i els projectes a través del formulari <fundacioffuster.org/ca/joves-creacio>, en el termini comprès entre l’1 de novembre i el 20 de desembre de 2022.

Relació d'artistes premiats

En pintura, escultura i gravat en les disset edicions dels Ajuts a la jove creació d’arts visuals.

XVII EDICIÓ  Curs 2023-2024

Laura Albajar Jordan  / Jocs i Patrons  veure web
Pedro Murúa Sánchez / Incorporar-se a l’arquitectura com a manera d’empatitzar amb els seus elements i processos  veure web
Maria Castillejo Fernàndez / Del Shanzhai i altres modestes subversions  veure web