EXPOSICIONS_

Victòria Pujolar Amat. Diari íntim

L’obra pictòrica de Victòria Pujolar Amat (Barcelona, 1921 – Madrid, 2017) és el document biogràfic, íntim i particular d’una identitat artística nascuda i viscuda en potència durant els seus primers trenta-set anys d’existència. Travessada per la guerra, la repressió de la dictadura franquista i l’exili, la seva pintura només es desplegaria en la seva interioritat com una possibilitat que despuntava en acte amb l’obra Dàlies, pintura que data de l’any 1958, realitzada a París, i sobre la qual recau el fet simbòlic i determinat de l’artista.

Escassos dos anys més tard, a l’Institut Universitari Nicolae Grigorescu de Bucarest, Pujolar aconseguia afermar aquella petita i delicada representació en la praxi pictòrica mentre s’immergia en una figuració carregada d’emoció, que va jugar, des d’aleshores, a la memòria i a les absències, i que troba afinitats amb l’essència del mestre Cézanne i el color dels artistes de l’escola de París. És a través d’aquesta paleta de colors que va anar component una obra càlida, malgrat la duresa d’alguns temes, una pintura real i honesta que té com a centre absolut la seva història personal.

Dates: 27.01 – 11.03.2022

Inauguració: 27.01.2022 a les 18 h

Comissària: Esther Rodríguez

Ubicació: Fundació Felícia Fuster. C/ Camps i Fabrés, 3-11, baixos. 08006 – Barcelona